Nokia E71 + Ipod Touch Pairing

Birkaç gün önce harika bir uygulama öğrendim ve bu uygulama sayesinde artık Nokia E71 telefonumu wifi-router olarak kullanıp Ipod Touch’ımı istediğim yerde internete bağlayabiliyorum. Biliyorsunuz Ipod Touch’ların en büyük sorunu internete sadece wifi üzerinden bağlanabilmesi. Birçok mekânda wifi internet bağlantısı bulmak mümkün tabi ama yolda sokakta bu pekte mümkün olmuyor.

Symbian S60 ile çalışan tüm Nokia’larda çalışabilen JoikuSpot adlı program telefonun 3G bağlantısını sorunsuz bir şekilde wifi bağlantısına çeviriyor ve bu bağlantı üzerinden sadece Ipod değil, laptop, netbook, Ipad gibi cihazlarıda internete bağlayabiliyorsunuz.

JoikuSpot’un ücretli ve ücretsiz versiyonları mevcut. Benim tavsiyem 9 Euro bedelle satılan ücretli versiyondan edinmeniz çünkü ücretsiz versiyonda bağlantınızı şifreleyemiyorsunuz. Bu da davetsiz misafirlerin bağlantınıza ortak olabilmesi anlamına geliyor. Ücretli ile ücretsiz versiyon arasında başka ufak farklar daha var ama bence en önemlisi bağlantıyı şifreleyebilme konusu. O nedenle ben ücretsiz versiyonu bir iki gün deneyip, memnun kalıncada ücretli versiyona geçiş yaptım.

Ipod Touch ile istediğiniz yerden internete bağlanınca bana göre Iphone ihtiyacıda ortadan bir parça olsun kalkmış oluyor 🙂

Leave a Reply

